Для пізнання цих мов ознайомтеся з посиланнями Освоюємо Java — Вікіпідручник та XML — Вікіпедія.
Програмування для Android здійснюється на основі двох мов програмування Java та XML. За допомогою XML здійснюється опис елементів (кнопки, поля введення...), та за допомогою Java здійснюється створення дій для цих елементів.
Для початку роботи потрібно встановити (якщо не встановлено): JDK та Eclipse зі спеціальною бібліотекою. Eclipse не потрібно встановлювати, просто розпакуйте в потрібний вам каталог.
При запуску програма запитає, який каталог використовувати як по замовчування, для створення проектів. Потім потрібно закрити вікно привітання та створити новий проект.
Для створення проекту потрібно натиснути в головному меню File->New->Project...->Android->Android Aplication Project.
В полі Aplication Name пишеться назва, яка буде представлена користувачу. В полі Project Name назва вашого проекту. В полі Package Name пишеться унікальна назва пакету вашої програми, вона не повинна повторюватися з існуючими програмами, в іншому випадку ваша програма буде замінювати однойменну програму при встановленні. Виробник пропонує називати пакет програми за схемою схожою на домен сайту {тип компанії}.{назва компанії}.{назва програми}, наприклад com.google.android.youtube.
Далі йдуть поля з указанням версій операційних систем, для яких пишеться дана програма. Перше поле це мінімальні вимоги, друге це рекомендована версія, третє поле це версія ОС, на яку буде компілюватися ваша програма. Четверте поле це кольорова тема вашої майбутньої програми.
Наступне вікно можна не змінювати, в ньому вказуються параметри по автоматичній генерації Eclipse-ом.
Автоматичне створення іконки, створення фрейму (Activity), місце знаходження проекту. Далі, якщо ви вибрали генерування іконки, з’являється вікно її генерації.
В цьому вікні можна створити іконку програми: за допомогою вставляння свого зображення (Image), використати стандартний кліп арт (Clipart), та створити іконку у вигляді тексту (Text). Наступними пунктами налаштування є вибір кольору та форми, для кліп арту чи тексту. Можна зробити іконку круглою чи квадратною, з фоном чи без, та змінити колір об'єкту та фону.
В наступному вікні потрібно вибрати тип фрейма (Activity), він може бути в вигляді сторінки авторизації, налаштувань, сторінки в два фрейма, з можливістю повноекранного режиму. Для нашого прикладу потрібно обрати пустий фрейм (BlankActivity).
Далі вводяться параметри цього фрейму назва та тип навігації. Для нашого прикладу залишаємо не змінним. Потім натискаємо Finish.
Eclipse автоматично генерує усі потрібні файли, і виводить для редагування XML файл розмітки фрейму. Під текстовим полем є вкладки вигляду, можна змінити на графічне редагування WYSIWYG.
Eclipse постійно генерує готовий фрейм, в якому виводиться надпис Hello World! В XML документі можемо бачити, що є головний тег RelativeLayout в якого є параметри, які відповідають за посилання до бібліотек та стандартів, також є параметри для орієнтації в просторі елементів android:layout_width і android:layout_height. Вони можуть приймати значення match_parent (на всю довжину/висоту), wrap_content (розтягувати по вмісту).
tools:context в цьому параметрі вказується, який клас описує даний фрейм. Цей тег був парний, далі йде тег непарний TextView він відображає надпис на фреймі. В нього такі ж параметри ширини і довжини, а також є нові параметри які відповідають за орієнтацію по вертикалі та горизонталі android:layout_centerHorizontal та android:layout_centerVertical. Наступний параметр android:text посилається на текст цього надпису.
В програмуванні для андроїд зроблено так, що всі надписи в програмі посилаються на строкові значення, які зберігаються окремо в одному файлі. Це зручно з двох сторін - по-перше, якщо потрібно змінити назву програми, або якийсь часто використаний надпис, не потрібно лазити по коду і шукати його, просто він один раз змінюється в одному файлі на який посилається програма і все. По-друге, якщо робиться інтернаціональна (багатомовна) програма, то так само робляться посилання, тільки файли строкових значень для кожної мови називають з поміткою мови, і операційна система, згідно налаштувань мови пристрою, обирає потрібний файл строкових значень і потрібною мовою.
Файл зі строковими (string) значеннями міститься в каталозі {Ваш проект}/res/values/strings.xml.
Схема значення параметра посилання @string/{назва посилання}, а в документі строкових значень <string name="{назва посилання}">{надпис}</string>.
Зараз файл строкових значень наступний:
Продовження слідує...
Немає коментарів:
Дописати коментар